Upravit stránku
31.07.2019Bimova Eva

Správná tvorba červených krvinek, normální přenos kyslíku v těle i funkce imunitního systému – to jsou jen některé procesy, pro které naše tělo potřebuje dostatek železa. Primárním zdrojem tohoto stopového prvku je pestrá a vyvážená strava. Jenže naše tenké střevo z ní vstřebá jen 10 až 15 % a zbytek vyloučí. Vstřebatelnost železa přitom můžete podpořit složením svého menu. Jak na to?

Na železo je bohatá celá řada potravin. Lépe vstřebatelné je takzvaně hemové železo obsažené v mase. Množstvím obsaženého železa vynikají játra. Pokud jim zrovna neholdujete, je v případě masa dobrou volnou jakékoliv tzv. červené maso, tedy třeba libové hovězí. Cenné zdroje železa jsou ale i mezi potravinami rostlinného původu. Za všechny jmenujme luštěniny, olejnatá semena (k nimž patří dýně, mák nebo slunečnice), listovou zeleninu nebo sušené ovoce a sušené hřiby.

Na vstřebatelnosti záleží
Biologickou dostupnost železa z rostlinné stravy podpoří, pokud spolu s ním konzumujete zdroj vitamínu C. K jídlu bohatému na tento stopový prvek tak můžete zvolit jako přílohu zeleninu s vysokým obsahem céčka. Jindy můžete k dochucení použít citrónovou šťávu, která dodá šmrnc třeba salátu s luštěninami. Asi nejjednodušší pak je zapít jídlo sklenkou pomerančového džusu.  
Některé potraviny vstřebatelnost železa naopak snižují. Patří k nim káva a čaj obsahující tanin, ale i jídlo bohaté na vápník. S těmi je tedy lepší počkat alespoň půl hodiny po konzumaci cenných zdrojů železa.

Vyladěné složení
Dobrá vstřebatelnost je jednou z předností tekutého doplňku stravy Salus Floradix Železo+. Začíná volbou použité formy železa, kterou je glukonát železnatý. Ve složení přípravku pak samozřejmě nechybí vitamín C zlepšující vstřebávání železa. Navíc obsahuje i vitamín B2, který podporuje správný metabolismus důležitého stopového prvku známého i pod zkratkou Fe. Salus Floradix Železo+ je pro tělo zdrojem dalších vitamínů, konkrétně B1, B6 a B12. V jeho vyváženém složení najdete i výtažky z bylin a ovocné šťávy mající příznivý vliv například na správné trávení. Více informací najdete ZDE. Doplněk stravy nenahrazuje pestrou a vyváženou stravu.