Upravit stránku

Některé příznaky nedostatku železa v těle, jako je slabost, bolesti hlavy nebo únava by nás možná ani nenapadlo spojovat s nedostatkem železa. Věděli jste například, že se denně cítí unavený každý pátý člověk? A právě pocit únavy a vyčerpání patří k častým projevům nedostatku železa. Stejně tak malátnost, bledost nebo mžitky před očima. Tyto projevy nedostatku železa se objevují hlavně u sportovců, vegetariánů a seniorů. Tyto skupiny potřebují železo přijímat ve vhodné formě. Povíme vám, proč je u těchto skupin železo tak důležité.

Jsou sportovci ohroženi nedostatkem železa?

Sportovci mají zvýšenou potřebu železa právě kvůli vyšším nárokům na organismus, které jsou způsobeny vyšší fyzickou aktivitou. Zvýšená potřeba železa také souvisí s větší mírou pocení, při kterém tělo ztrácí více minerálů a s každým litrem potu přicházíme o 0,5-1,2 mg železa. Fyzický výkon sportovců může ovlivnit i fakt, že železo působí i na přenos kyslíku v krevním oběhu.

Absence železa se u sportovců projevuje stejně jako u ostatních. Může jít například o motání hlavy, malátnost, mžitky před očima, zvýšenou únavu nebo například bledost pokožky. Pokud má sportovec nedostatek železa, může to ovlivnit i jeho sportovní výkon. Ten je závislý na celkové vitalitě organismu. Společně s vyváženou stravou doporučujeme užívat i doplňky stravy. Floradix Železo+ má komplexní složení doplněné o prospěšné vitamíny. Poskytuje tak tělu důležité látky ke správnému fungování.

Nedostatek železa ve vyšším věku – senioři a vyvážená strava

Velká část seniorů nevěnuje pozornost vyváženosti své stravy a často také nemají chuť k jídlu. Přicházejí tím o životně důležité vitamíny, minerály a stopové prvky, jejichž potřeba s věkem ale nijak neklesá. Lidé v seniorském věku také obecně častěji podstupují různé zákroky či operace, které vyčerpávají organismus a samozřejmě znamenají i jistou ztrátu krve.

A co pro sebe mohou senioři udělat? Nejdůležitější je dbát na zdravou stravu a neodbývat se. Časté problémy, jako je motání a bolest hlavy nebo malátnost často lidé spojují spíše se stářím než s nedostatkem stopových prvků. Výhodou Floradixu Železo+ je jeho jedinečné složení. Je nejen doplňkovým zdrojem železa, které nezpůsobí zažívací potíže, ale poskytne i vitamíny C a B. A právě senioři, kteří často užívají větší množství léků, jistě ocení i přírodní složení tohoto jedinečného doplňku stravy.

Co doporučujeme vegetariánům

Vegetariáni v častých případech konzumují hlavně stravu tvořenou luštěninami, zeleninou a mléčnými výrobky. I když železo v jejich bohaté stravě najdeme, za nedostatek u této skupiny může mnohdy vstřebatelnost železa. Klíčem totiž není pouze dostatečný příjem železa, ale forma, v které jej přijímáme.

Nejlepší vstřebatelnost má takzvané hemové (dvojmocné) železo, které je obsažené v červeném mase. Právě tento zdroj vegetariáni vynechávají. Proto doporučujeme doplňky stravy s železem pro vegetariány, které společně s vyváženou stravou zajistí železa dostatek. Floradix Železo+ má v sobě dobře vstřebatelnou formu železa, a tak vegetariánům velmi prospěje. 

Únava? Zkuste ji zahnat železem

Nedostatek železa se často spojuje s únavou. Proč vlastně? Způsobuje totiž zhoršené okysličování krve. Poté vás i lehké fyzické vypětí unaví daleko dříve. Významnou roli hraje také při tvorbě červených krvinek a hemoglobinu, který transportuje kyslík v našem těle. Železo je však třeba přijímat ve vhodné formě.

Proč potřebujeme železo

  • pro tvorbu hemoglobinu
  • pro transport kyslíku v krvi
  • pro uchování kyslíku

Co pro sebe můžete udělat?

Je velmi důležité si říci, že vyvážená zdravá strava je nenahraditelná. Železo doplníme zejména ze stravy. Nicméně při stavech zvýšené potřeby železa doporučujeme užívat Floradix Železo+, který kromě železa obsahuje i další prospěšné látky jako vitamíny B, C, ovocné šťávy a bylinné extrakty, jež mají pozitivní účinky na zažívání. A protože jej doporučujeme i těhotným a kojícím ženám, můžete si být jisti jeho šetrností.

Do vyvážené stravy pro doplnění železa patří:

  • maso, játra, vejce
  • luštěniny, meruňky, švestky
  • ořechy, mandle
  • cibule, rajčata, pórek, sušené houby
  • doplňky stravy s železem